piątek, 20 grudnia 2013

3. "So automatisch Wie du sagst, ich bin dir wichtig. Wer programmiert dich?"

Witam z kolejnym odcinkiem ;) Na wstępie, dziękuję wszystkim za komentarze, które bardzo mnie cieszą tym bardziej, że póki co, podoba Wam się moje opowiadanie xD Postaram się nie zawieść, lecz różnie może być. Wiem, że trochę skaczę z datami, ale tak musi być, przynajmniej na razie. Mam nadzieję, że to jakoś Was nie zrazi :) Postanowiłam na każdym swoim blogu publikować odcinki regularnie, tego też to postanowienie nie ominie xd A przynajmniej dopóki mam mały zapas, który mam nadzieję będzie się powiększał ^^ Jak pewnie zauważyliście, nad postem jest informacja z datą pojawienia się kolejnego odcinka. Oby udało mi się z niej wywiązywać za każdym razem! ;D A tymczasem pozostaje mi życzyć Wam Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku zważywszy, że zawitam tu dopiero w styczniu ;) 
Pozdrawiam.

14 lutego 2012 Los Angeles

Ria Sommerfeld, młoda, piękna, pewna siebie kobieta. Dziewczyna sławnego muzyka, pożądanego przez miliony, zarówno młodych, jak i starszych dziewczyn… O ich związku nigdy nie było zbyt głośno, oni sami się z nim nie afiszowali. Starali się żyć „po cichu”, bez zbędnych skandali. I jakoś im się to udawało. Obydwoje byli właściwie ludźmi sukcesu, każde z nich coś osiągnęło w swoim życiu. Chyba też pasowali do siebie. Idealną parą nie byli, ale przecież takie nie istnieją… Tylko, najwyraźniej coś nie do końca się między nimi uzupełniało. Czegoś, gdzieś brakowało…

Coś zaczyna iskrzyć, coraz mocniej i mocniej, wtedy robi się spięcie. A jeśli wybuchnie pożar, nawet woda go już nie ugasi. Bo zostanie tylko popiół… Nie będzie czego ratować.

- Jak Tom? – dziewczyna odłożyła swój bagaż na podłogę spoglądając z zapytaniem na siedzącego przy kuchennym stole Wokalistę. Jego ponury wyraz twarzy nie wróżył niczego dobrego.
- Bez zmian. Jeśli liczysz na romantyczne walentynki, zapomnij – odparł z lekką ironią w głosie. Był zły na nią i nie ukrywał tego. Uważał, że nie wywiązywała się ze swoich obowiązków. Nie spełniała swojej roli. Według niego tworzenie z kimś poważnego związku przez kilka lat, do czegoś zobowiązuje. Tym bardziej, gdy oczekuje się czegoś więcej.
- Daj spokój, przecież wiem…
- Powinnaś być z nim cały czas. Jesteś jego dziewczyną, kto jak nie ty powinien przy nim siedzieć? Wspierać go? Błagać, żeby wziął się w garść? - zarzucił bez ogródek.
- To nie takie proste, kiedy on mnie nie chce – rzekła nie rozumiejąc jego pretensji. Przecież doskonale znał całą sytuację. Wiedział, że to Tom ją odpycha cały czas. – Jak mam mu pomóc?
- Gdybyś go kochała nie pytałabyś o to! Walczyłabyś o niego choćby się zapierał! – podniósł się z miejsca nie zważając już na swoje słowa. Sam czuł się sfrustrowany już tą całą sytuacją, musiał w końcu wyrzucić z siebie to wszystko. – A ty wolisz uciekać i wszystko przeczekać! Wrócić sobie na gotowe…
- Przestań. To twój brat wszystko zepsuł! A teraz jeszcze ma pretensje o to do całego świata! Gdzie jest jego cudowna żona, co!?
- Myślałem, że jesteś inna.
- Ja też! – fuknęła rozzłoszczona. – Nie sądziłam, że Tom może być takim dupkiem. Przecież ja ciągle chcę z nim być! Chcę mu pomóc, chcę żeby wrócił do zdrowia! Ale on ma to wszystko gdzieś. Traktuje mnie jak największe gówno. A ty mnie za to winisz? Co ja mam niby robić?
- Być. Jak każda kochająca kobieta przy swoim mężczyźnie – oznajmił ze stoickim spokojem. – A teraz skoro już jesteś… Wyjdę na kilka godzin. Muszę odetchnąć. Jak wiesz Tom i mnie nie oszczędza – uśmiechnął się do niej krzywo po czym ruszył do wyjścia pozostawiając ją samą sobie. Dziewczyna westchnęła ciężko. Czuła, że Bill miał trochę racji. Ale nie była w stanie nic na to poradzić. Nie była przyzwyczajona do takiego traktowana. Nikt jej nie nauczył, że jeśli ktoś każe ci odejść, masz i tak przy nim zostać.
Nie tracąc więcej czasu wyciągnęła z szafki kilka produktów, z których zamierzała przygotować kolację. Może przynajmniej w ten sposób jakoś się zrehabilituje. O ile oczywiście Tom zechce z nią zjeść. Postanowiła przygotować jego ulubiony makaron, aby mieć większe szanse na pozytywną reakcję ze strony chłopaka. Obawiała się ponownego odrzucenia, ale coś robić musiała. Szczególnie w taki dzień miała nadzieję, że Tom zachowa się odpowiednio.
Podczas, gdy woda na makaron gotowała się, dziewczyna zajęła się przyrządzaniem sosu. Niestety nie była w tym tak dobra, jak jej partner. To zawsze Tom gotował dla nich, teraz jednak nie można na to liczyć. O ile na cokolwiek z jego strony w ogóle można liczyć… Tak bardzo się zmienił. Zupełnie jakby stał się obcym dla niej człowiekiem. A ona nie ma pojęcia ile jeszcze zdoła udźwignąć.
Nie była wcale zaskoczona, gdy weszła do sypialni i zastała chłopaka w łóżku. Nie wychodził z niego odkąd wrócili z Las Vegas. Łaskawie wstawał jedynie do toalety, aby nie być już bardziej żałosnym niż jest i nie nosić pieluch. Okna standardowo były zasłonięte, co na dłuższą metę stawało się irytujące, choć ostatnio rzadko bywała w tym pomieszczeniu. Kiedyś lubiła tu przebywać. Sypialnia Toma zawsze była miejscem wspaniałych intymnych przeżyć, a także wiązała się z przyjemnym wspólnym wypoczynkiem. Była przestronna, ładnie urządzona i przede wszystkim, jasna. Była... Teraz, gdy tylko przekraczała próg tego pokoju od razu ogarniało ją przygnębienie i lęk, że za chwilę zostanie wyrzucona przez Gitarzystę. Spróbowała przez chwilę nie myśleć o tym wszystkim w taki negatywny sposób i podeszła do chłopaka.
- Cześć Kochanie... - przywitała się z nim niepewnie, a on rzucił jej krótkie, obojętne spojrzenie. Nie poddawała się i przełknęła to jakoś pomimo ukłucia bólu. - Przygotowałam dla nas kolację. Wiesz, że są dziś walentynki?
- No i co z tego, że są? - burknął pod nosem nie wykazując żadnego zainteresowania. - To durny wymysł.
- Dobrze... Ale chyba możemy razem zjeść?
- Teraz masz czas, żeby jeść ze mną kolację? - spojrzał na nią z pretensją.
- Przecież wiesz, że pracowałam – mruknęła tracąc już powoli swoją cierpliwość. Nigdy nie należała do wytrwałych osób, zawsze bardzo łatwo można było wyprowadzić ją z równowagi. A Tomowi wychodziło to najlepiej.
- To sobie wracaj do tej swojej pracy! Nie musisz się mną przejmować, nie potrzebuję twojej łaski – warknął odwracając się od niej.
- Jakiej łaski Tom? Chcę tylko z tobą zjeść normalnie! Chociaż raz. To ma być łaska?
- Nie wiem po co tu w ogóle jeszcze jesteś. Myślisz, że nie wiem, że się mnie brzydzisz? Do niczego ci nie jest potrzebny taki kaleka. Więc przestań odgrywać te szopkę kochającej dziewczyny i w końcu zostaw mnie w spokoju! Wszyscy mnie zostawcie! - wykrzyczał rozzłoszczony, na co rudowłosa nie zamierzała już nawet odpowiadać. Wedle jego życzenia wyszła z pokoju zostawiając go samego sobie. Tom nie tylko wiecznie był rozgniewany na wszystko i wszystkich, ale także tym zarażał. Każdy kto miał z nim kontakt wychodził od niego wściekły. Nie mogła uwierzyć, że tak bardzo się zmienił. Chciała mieć nadzieję, że to tylko chwilowy kryzys... Ale ta chwila stawała się coraz dłuższa i coraz bardziej niemożliwa do zniesienia.
Poszła do kuchni i z gniewem spojrzała na parujący makaron, co najmniej, jakby to właśnie on był winien temu wszystkiemu. Zastanawiała się przez chwilę, czy nie wrócić do Toma i nie wygarnąć mu, co o nim myśli. Jednak to w niczym by nie pomogło, nawet nie przyniosłoby jej upragnionej ulgi. Wiedziała o tym. Potrzebowała z nim po prostu porozmawiać, usłyszeć trochę ciepłych słów. Przytulić się znowu do jego ciała... A nawet zwyczajnie uprawiać seks. Powoli zapominała, jak smakują jego usta, jak pachnie jego skóra... I jak w ogóle brzmi jego naturalny głos. Doprowadzało ją to do białej gorączki. Bezradność rozdzierała ją od środka i nie raz zatrzymywała się na chwilę zadając sobie pytanie: co właściwie tu robi. Coraz częściej czuła, że to już nie jest jej miejsce. Nie tu powinna być. Miała inne cele, inne marzenia. Tom uczestniczył w nich, do czasu...
Odetchnęła głęboko kilka razy dla uspokojenia po czym wyciągnęła swój telefon, aby wybrać numer do Wokalisty. Podjęła już decyzję.
- Halo? - jej pewność siebie znacznie zmalała, gdy usłyszała po drugiej stronie znajomy głos. Znała Billa dosyć dobrze i mogła już przewidzieć, jak zareaguje. A naprawdę nie miała ochoty po raz kolejny słuchać, jaka to jest okropna i nieczuła na ludzkie cierpienia.
- To ja...
- Wiem, że to ty – przerwał jej nie szczędząc sobie ironii. - Czemu dzwonisz? Czyżbyś sobie nie mogła poradzić ze swoim facetem?
- Daruj sobie, proszę cię – mruknęła z niezadowoleniem. - Wracaj już. Myślę, że lepiej dla nas wszystkich będzie, jak się wyprowadzę na pewien czas – rzekła, a w odpowiedzi usłyszała dobrze jej znany cyniczny śmiech. - Nie musisz mi mówić, co o mnie myślisz. Po prostu... Wróć, zajmij się bratem. Chyba żadne z nas nie chce, abym w końcu zrobiła mu krzywdę – dodała całkowicie poważnie.
- Zawsze cię lubiłem, ale ostatnio jesteś irytująca – odezwał się w końcu. - Mam nadzieję, że twoja chwilowa wyprowadzka nie jest pierwszym krokiem do zostawienia Toma na pastwę losu.
- To, czy go zostawię, czy nie, zależy wyłącznie od niego samego! - fuknęła rozzłoszczona. - Poza tym, to nie twoja pieprzona sprawa! Wracaj tu do cholery i przemów mu do rozumu! - ostatnie słowa wykrzyczała następnie od razu przerywając połączenie. W ostatniej chwili powstrzymała się, aby nie rzucić telefonem o podłogę. Nie tylko Tom doprowadzał ją do furii, Bill w swoim zachowaniu nie był ani odrobinę lepszy. Jedyna różnica między nimi była taka, że Gitarzystę darzyła większymi uczuciami.
Powiem to jednym tchem, to czysta formalność. Ty o tym wiesz... Dawno już, jak te dwie, flagi na wietrze miotamy się.”
Odwróciła głowę słysząc jakiś hałas dochodzący z sypialni. Zawahała się przez moment, ale zdecydowała się sprawdzić, czy z Tomem wszystko w porządku. Mimo wszystko nadal był dla niej ważny. Udała się więc dość niepewnym krokiem w kierunku pomieszczenia, w którym przebywał młody mężczyzna. Najpierw nasłuchiwała chwilę przed drzwiami, lecz wydawało się, że jest zupełnie cicho. Zebrała się w sobie i złapała za klamkę kolejno wkraczając do środka z niemałą determinacją. Przecież nie będzie się bała własnego chłopaka. Zdziwiła się nie widząc go w swoim łóżku. Lekko przestraszona rozejrzała się szybko po całym pokoju, dopiero po chwili dotarło do niej, że drzwi łazienki są otwarte.
- Tom? - zrobiła kilka kroków w stronę niewielkiego pomieszczenia, z którego dało się już słyszeć obecność drugiej osoby. - Wszystko w porządku? - zajrzała do środka, a jej oczom ukazał się Gitarzysta siedzący na podłodze.
- Kazałem ci odejść – warknął natychmiast. - Czego nie zrozumiałaś?
- Przestań zachowywać się, jak dzieciak – odparła ponuro i podeszła żwawo do niego chcąc mu pomóc, ale ten nawet nie pozwolił się dotknąć. - Nie wygłupiaj się!
- Zostaw mnie – wysyczał ponownie ją odtrącając.
- Zamierzasz tu zostać? Na tych kafelkach?
- Sam sobie poradzę.
- Widzę właśnie, jak świetnie sobie sam radzisz! - krzyknęła zirytowana. - Ciekawe jak długo wytrzymasz bez toalety.
- Wynoś się stąd! Rozumiesz?! Nie chcę cię widzieć!
Nie po raz pierwszy słyszała te słowa i nie po raz pierwszy czuła ból, jaki jej zadawały. Za każdym razem to samo. Na początku jeszcze płakała... Teraz jednak to już minęło. Tak, jak wszystko inne. Po prostu się skończyło. Nie zamierzała dłużej z nim walczyć. Nie o to w tym chodziło, nie tak wygląda związek dwojga kochających się ludzi.
- Daj mi znać, kiedy zmienisz zdanie – rzuciła na odchodnym i kolejny raz tego dnia spełniła jego prośbę, a właściwie nakaz pozostawiając go samego sobie. Nie zastanawiała się już nad tym. Zabrała swoją walizkę, założyła zimowy płaszcz oraz kozaki i opuściła mieszkanie nie czekając już nawet na powrót Billa.



Walczysz sama ze sobą. Z tym, co powinnaś, a co czujesz, że powinnaś. Z wyrzutami sumienia i swoją dumą. Nie chcesz odchodzić, a jednocześnie jest to w tej chwili jedynym czego pragniesz. Próbujesz, pozwalasz się poniżać. Wszystko to dla uczucia, które i tak wygasło. Bo nie podołałaś. Co z tego, że to on się zmienił? To Ty jesteś winna. Miałaś brać go całego, takim jakim jest i jakim się stanie. Z każdym chwilowym kryzysem, załamaniem. Z czymkolwiek, co zafunduje wam życie. Pojawił się pierwszy, poważny kryzys... A Ty? Od razu poległaś. 


12 komentarzy:

  1. Ciężko mi się w jakikolwiek sposób do tego ustosunkować. Nie powinno się oceniać takich sytuacji, szczególnie, jeśli samemu się nie było w podobnej. Podziwiam i chylę czoła za wybór tak trudnego tematu, z którego niełatwo będzie wybrnąć - jak na razie idzie Ci jednak wyśmienicie. Tom zniechęcony do życia, poddająca się Ria, bezsilny Bill... Ciężko mi nawet wyobrazić sobie, jak dramatycznie musi czuć się człowiek, który z dnia na dzień traci sprawność. I wiadomo, Ruda nie powinna zostawiać swojego chłopaka i tak dalej, ale z drugiej strony, jak się zachować? Walczyć o kogoś, kto zupełnie tej walki nie chce i cały czas ją odtrąca?
    Brakuje mi tu u Ciebie jedynie objętości - chętnie przeczytałabym coś dłuższego i pewnie będę na to narzekać dopóty, dopóki tych próśb nie spełnisz :D. Nie znoszę wchodzić na bloga, czytać dobrego parta i kończyć po trzech minutach - irytujące odbieranie ludziom przyjemności!
    Pozdrawiam i oczywiście weny życzę! ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyślę jeszcze raz xD
    Głupia Ria, nie powinna się tak zachowywać! powinna mu pomagać na chama! a nie uciekać jak jakiś tchórz -.-
    mam nadzieje ze wydarzy się coś co zmieni Toma. Że przestanie być taki odpychajacy.
    Pozdrawiam :*
    cukiierkoowaa

    OdpowiedzUsuń
  3. WOW XD

    Totalny rozjeb systemu :o Ria to jedna wielka ... Eh xd Użyłam bym cenzury, ale jednak się powstrzymam .
    Biedny Tomas, nie dziwię mu się. Mam nadzieję, że coś lub ktoś odmieni jego życie i znowu pojawi się ten uśmiechnięty
    Tomaszek <3 :3 .
    Życzę Ci droga KA, weny i to bardzo twórczej :)
    Pozdrawiam <33

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja właśnie nie jestem zła na Rię tylko na Toma. Rozumiem niechęć do życia bo ja sama przez jakiś czas byłam inwalidką, nie mogłam wstawać z łóżka ze świadomością, że nie wiem ile może to potrwać, a mogło trwać długo nawet do końca życia, ale potrzebni są wtedy bliscy i Tom nie powinien ich tak od siebie odpychać. Mam nadzieję, że przejdzie mu ta złość na cały świat i nie będzie taki odpychający. Biedna Ria, to musi być straszne słyszeć takie słowa od ukochanej osoby, naprawdę nie chciałabym być na jej miejscu, ale musi to znieść i z nim być, a nie odchodzić jak tchórz, chociaż też rozumiem, że potrzebuje od tego przerwy. Czekam do następnego odcinka, którego datę już napisałaś na górze ;) Życzę weny i pozdrawiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze? Nie mam pojęcia, co mam napisać! Chyba pierwszy raz! ahahha xD Rozumiem Rię... też nie chciałabym chyba zostać przy kimś, kto mnie nie chce. Myślę, że tu po prostu miłość to za mało. Współczuję też Billowi. Biedak musi się użerać ze swoim bratem, a przecież on nie może tak jak Ria, wstać i go zostawić. Odcinek bardzo mi się podoba oczywiście. Ciekawe kiedy powróci żonka Toma ^^

    CZEKAM na nexta xD

    BuŹka! ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciężka sprawa z tym Tomem. I jakoś wcale mu się nie dziwie. Kalectwo dla człowieka jest koszmarne, a co dopiero, gdy dowiadujesz się o nim z dnia na dzień? Mam nadzieję, że jednak Tom z czasem zacznie oswajać się z tą myślą i weźmie się w garść. Szkoda, że on nie zdaje sobie sprawy z tego, że takim zachowaniem robi sobie większą krzywdę.
    Co do Rii - potrafię ją zrozumieć. Owszem źle zrobiła, że go zostawiła, ale takie traktowanie ze strony ukochanej osoby nie jest do wytrzymania na dłuższą metę. Niby powinna go zrozumieć i nie zwracać uwagi na jego zachowanie, ale każdy jednak ma swoją cierpliwość.
    Czekam jeszcze na rozwój akcji z Olivią i mam nadzieję, że odegra ona tutaj znaczącą rolę ;).
    Pozdrawiam i przy okazji życzę Ci Wesołych Świąt ;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem, co mogę napisać... Jeśli Ria naprawdę wykręcała się pracą, aby nie być przy Tomie, to naprawdę zasłużyła na takie traktowanie ze strony Toma. Ale on jednak trochę przesadza. I na Billa się tak denerwować? Zachowuje się naprawdę źle. Jeśli kocha Rię i brata, to powinien jakoś dać sobie pomóc. Nie wiem, jak on się może czuć, ale mimo wszystko chybabym nie odeszła, jak to zrobiła Ria. Nie pozwoliłabym ukochanej osobie zostać z takim problemem samej. No, ale nie jestem na miejscu Rii :)
    Czekam na kolejny odcinek, bo coś czuję, że Olivia tu jeszcze wróci i coś się namiesza.
    Życzę wesołych świąt! Mnóstwa weny, radości z pisania i wielu sukcesów :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem od czego zacząc... Na pewno nie powinno sie winic Rii bo ona chce dobrze dla Toma a on ją odpycha, wiadomo teraz czuje sie samotny, dla nikogo nie potrzebny i najlepiej jakby każdy się od niego odwalił, ale mam nadzieję że zmieni swoje zdanie, Czekam na dłuzszy odcinek. Pozdrawiam Caroline :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam Cię, Ka!
    Zacznę od tego, że cieszę się, że podałaś link do swojego bloga na fb, bo w różnych powiadomieniach jakoś mi umknął.
    Zanim przejdę do właściwego komentarza, dodam, iż nie jest to moja pierwsza styczność z Twoją twórczością, bo kieeedyś, daaawno temu poczytywałam jakieś Twoje opowiadanie, jeszcze na Onecie. Później miałam krótką styczność z autostradą-uczuć. Widzę, że tutaj bierzesz się za nieco poważniejsze tematy niż na wcześniejszych blogach (wybacz, że to piszę, ale krótki motyw z aborcją na Autostradzie był sztuczny i niezbyt realnie opisany).
    Dobrze, a teraz do rzeczy. Bardzo spodobał mi się pomysł z szybkim ślubem w Las Vegas. W sumie takie coś nawet pasuje do Toma. Zaczyna się wielkim boomem – wypadkiem, później jest tylko ciekawiej. Normalnie jak jazda na roller coasterze bez trzymanki ;3 To tyle, jeżeli chodzi o sam początek i główny zamysł.
    Wątek inwalidztwa to żadna nowość w ffth, ale w większości opowiadań bohater/ka zbyt szybko przystosowuje się do nowych warunków, a potem cudownie zdrowieje. Tutaj jest inaczej. Duży plus dla Ciebie. Mimo to kilku rzeczy można by się przyczepić. Brakuje informacji: w którym odcinku kręgosłup Toma doznał uszkodzeń, czy przeszedł jakąkolwiek rehabilitację, etc. To ważne kwestie; czy poruszysz je w przyszłych rozdziałach?
    Co jeszcze do tego wątku – szkoda, że nie opisałaś szerzej punktu widzenia Toma, tylko jego najbliższych.
    Olivia ma chłopaka (prawie narzeczonego!), a Tom ma Rię (miał?). Ciekawe, jak rozegrasz pozbycie się drugich połówek przez Olivię i Toma. Ria póki co została usunięta w cień – zakładam, że po to, aby „zrobić miejsce” Olivii (w końcu to opowiadanie o niej i Tomie, tak?). Odnoszę wrażenie, że Iana będzie trudniej się pozbyć, choć jeszcze się nie pojawił.

    Ria poległa – najlepsze podsumowanie rozdziału 3. Jeżeli nie jest w stanie trwać przy Tomie w najtrudniejszej sytuacji (nawet jeżeli on ją odpycha; przecież nie traktuje okropnie Rii ze względu na nią samą, ale z powodu nienawiści i wstrętu, który czuje do samego siebie. Poza tym, jak pisałaś – uważa, że Ria się nad nim lituje, a tego tym bardziej nie potrafi znieść; to częste u osób niepełnosprawnych), to tym bardziej nie ma prawa chcieć być przy nim w chwilach szczęścia. I sama sobie to prawo odebrała, poniekąd rezygnując z Toma.

    Podobał mi się ostatni fragment z rozdziału 2. Ten o egoizmie. Nic dodać, nic ująć.

    Może kojarzysz mnie ze złośliwego wytykania błędów, więc pewnie nie zaskoczę Cię, że tutaj również zwróciłam na nie uwagę ;). „Wyjątkowo” postaram się być uprzejma (naprawdę potrafię taka być! Szok, prawda?).
    Rozdział 1.
    „W głowie jej się nie mieściło, że Gitarzysta mógł posunąć się do czegoś takiego.” – Skąd ten dziwny zapis wielką literą? Nie jest to ani drugie imię, ani nazwa własna, ani żaden oficjalny pseudonim, więc po kiego diabła ten wersalik z rzyci wzięty? Taki sam błąd pojawia się też np. w rozdziale 2. („- Odezwę się do ciebie jak coś – rzucił Wokalista. – Trzymaj się.”).
    „Wokalista spojrzał na Olivię, która energicznie potrząsnęła głową zgadzając się z nim.” – To Las Vegas jednak leży w Bułgarii, nie USA, skoro potrząśnięcie głową oznacza przytaknięcie?

    Rozdział 3.
    „14 luty 2012 Los Angeles” – To nie jest czternasty luty w 2012 roku, tylko czternasty (dzień) lutego (jakiego miesiąca). Wcześniej pisałaś nazwę miesiąca i którego roku, więc było w porządku, tutaj jest to już błąd.

    No i na koniec mój ulubiony kwiatek (taki dorodny!).
    „Komentarze przed dodaniem wysyłane są do modernizacji ze względu na spam.” – Parsk! xD Sorry, wiem, że to złośliwe, ale… seriously? Modernizacja? Komentarzy? Chyba chodziło ci o „moderację”.

    Łączę pozdrowienia!

    PS Mam nadzieję, że mimo wszystko mój komentarz zostanie opublikowany ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że zostanie opublikowany. Jak widać zresztą :D
      Piszę Wokalista, Gitarzysta, Perkusista, Basista, ponieważ tak lubię. Jest to dla mnie, jakby wyrażanie szacunku. Wyróżnianie tych osób w pewien sposób. Nie są dla mnie jakimiś podrzędnymi muzykami :) I naprawdę tak wielką różnicę Ci robi, że potrząsnęła głową? Dla mnie to jednak zwykłe czepialstwo się. Niezależnie od kraju, pochodzenia, czy nie wiem, co tam jeszcze przecież może oznaczać to, to samo. Użyłam innego słowa, bo Olivia potrząsnęła swoją głową i tyle. Może mogłam dodać, że potrząsnęła nią twierdząco ^^ Ale cóż, nie dodałam :D
      I tak to było złośliwe. Zdaję sobie sprawę, że jest błąd w dopisku odnośnie komentarzy. Po prostu z rozpędu wygodniej pisze mi się "modernizacji", lepiej to dla mnie brzmi i stąd ten błąd. Zauważyłam go już wcześniej, przez lenistwo tego nie poprawiłam. Nie sądziłam, że ktoś będzie się tego czepiał...
      Ah i na koniec dodam jeszcze, że to dopiero początek. Pewne rzeczy jeszcze się nie pojawiły, zostały pominięte, zapewne nadejdzie na nie czas. Dlatego odradzam, aż tak dogłębne analizowanie całego opowiadania po pojawieniu się zaledwie trzech odcinków ;)
      Również pozdrawiam i dziękuję za szczerą opinię.

      Usuń
  10. Cieszę się, że jest kolejne Twoje opowiadanie. Jakoś tak się składalo, że wszystkie odcinki na innych blogach czytałam na telefonie i nie ogarnęłam, że jest zakładka z nowym opo. I dopiero teraz weszłam na komputerze, patrzę i się cieszę! ;D
    Ale do rzeczy. Podoba mi się to, że ogólny zarys jest poważny i dojrzały. Wybuchowy, przyciągający początek - jak najbardziej na plus, potem dobrze przedstawiona sytuacja emocjonalna bohaterów. Może trochę brakuje mi tego, jak radzi sobie z tym Olivia, że nie jest to trochę bardziej rozbudowane. I to samo tyczy się postaci Toma. Niby wiemy jakie ma podejście i możemy się domyślać co myśli, ale chyba wolałabym jakbyś napisała coś z jego punktu widzenia. Ale znając Ciebie i Twoje opowiadania, wszystko nam się ułoży w piękną całość, więc nie na ciskam i isę tak nie przejmuję xd
    P.S.: Pod wpływem czytania tego opowiadania, chwili wolnego (bo ferie) i kilku moich odcinków w zanadrzu (dość starych, bo ponad półtora roku temu pisanych) chciałam ogarnąć mojego bloga i w ogóle. Ale nie pamiętam mojego maila i dupa ;< Mam nadzieję, że coś wymyślę, bo mnie zainspirowałaś do tego, żeby się wziąć za siebie ;) Co prawda długość przerwy na moim blogu jest karygodna, ale mimo wszystko chcę skończyć to opowiadanie. Dobra, w sumie nie ważne, ale tak Ci chciałam to napisać xd

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest jedna zagadka, która zaczęła mnie męczyć od poprzedniego odcinka, a mianowicie- Tom jest sparaliżowany od pasa w dół, nie ma czucia w nogach? Czy może w ogóle ich nie ma? Hm, cały czas to pytanie świdruje mi dziurę w głowie. Nie łatwo jest się postawić w sytuacji osoby niepełnosprawnej, cieszę się, że poruszyłaś ten temat, takie opowiadania są o wiele romantyczniejsze i wprowadzają do naszego życia masę przemyśleń. Ria jest za mało cierpliwa przez co może się skończyć jej relacja z Tomem, a szkoda. Myśle, że Olivia ich niedługo odwiedzi. Odcinek, zajebisty *.*

    OdpowiedzUsuń

Komentarze przed dodaniem wysyłane są do moderacji ze względu na spam.